Dopňkové programy, zájmové činnosti

Barevné dny

Motto: „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš, co ochutnáš.“ Každá barva má svou symboliku. Každý měsíc se seznámíme s věcmi, které daná barva symbolizuje.

Barevné dny v MŠ

Jeden moudrý člověk řekl, že život je jako bonboniéra, nikdy totiž nevíš, co ochutnáš. My jsme se rozhodli ochutnat každý měsíc jednu barvu. Pevně věříme ve Vaši spolupráci, protože Barevný den není jen o tom, že máme všichni na sobě oblečení jedné barvy, ale hlavně o přátelství, toleranci a pochopení jeden druhého.

 

Barevné dny v MŠ

Jeden moudrý člověk řekl, že život je jako bonboniéra, nikdy totiž nevíš, co ochutnáš. My jsme se rozhodli ochutnat každý měsíc jednu barvu. Pevně věříme ve Vaši spolupráci, protože Barevný den není jen o tom, že máme všichni na sobě oblečení jedné barvy, ale hlavně o přátelství, toleranci a pochopení jeden druhého.

Září – Hnědá (20.9.)

Kde se vzala hnědá? Hnědá je země bez kytiček, my si proto povíme co se v zemi děje když rostlinky rostou. A co se děje když kytičku vytrhneme.

Říjen – Oranžová (18.10.)

V průběhu oranžového dne se seznámíme s oranžovými předměty, které potkáváme v běžném životě. Oranžový je také oheň. Zjistíme tedy, kdy nám může pomoci a kdy ublížit.

Listopad – Černá (22.11.)

Co černého je na naší planetě? Černá je tma a také vesmír, proto se seznámíme s planetami Sluneční soustavy.

Prosinec – Fialová (20.12.)

Co najdeme fialového? Tato barva je symbolem adventu, proto se dnes seznámíme s vánočními tradicemi.

Leden – bílá (24.1.)

Co bílého na nás čeká v přírodě? V lednu bývá vše přikryto sněhem. Budeme si proto povídat o skupenstvích vody a pokusíme se zjistit jaký význam má zima pro přírodu.

Únor – Růžová (21.2.)

Kde potkáme růžovou? V Únoru je svátek všech zamilovaných, povíme si, co znamená mít někoho rád a vyrobíme valentýnku pro rodiče.

Březen – Žlutá (20.3.)

Co žlutého nás obklopuje? Žlutá barva symbolizuje pro děti slunce, budeme si vyprávět o významu slunce pro náš život na Zemi.

Duben – Modrá (17.4.)

V průběhu modrého dne se seznámíme s modrými předměty, jelikož modrá je pro děti symbolem vody a nebudeme si  vyprávět o životě ve vodě a v oblacích

Květen – Zelená (22.5.)

Seznámíme se se zelenými předměty. Zelená je dětmi nejčastěji spojována s přírodou proto se dnes budeme bavit o ochraně přírody.

Červen – Červená (19.6.)

Seznámíme se s červenými předměty a vším červeným co nás obklopuje. Červená je symbolem lásky, budeme si, proto povídat o tom proč si navzájem pomáháme a máme se rádi.

 

Dny s řemesly

Motto: „Neopouštěj staré věci pro nové. Nikdy nevíš, zda za to nová věc bude stát.“

Je důležité poznat historii svého národa, abychom se z ní mohli poučit.

Dny s řemesly v MŠ

Každý měsíc se v rámci daného tématu seznámíme s jedním nebo více řemesly, která s ním mohou souviset. Cílem tohoto projektu je seznámit děti s těmi řemesly, která už nejsou běžná nebo zcela vymizela. Děti poznají význam daného řemesla a společně porovnáme rozdíl mezi tvůrčí prací dnes   a v minulých dobách.

Září – Den s mlynářem a pekařem

Říjen – Den se sadařem a zahradníkem

Listopad – Den s kominíkem a uhlířem

Prosinec – Den s perníkářkou

Leden – Den s hrnčířem a košíkářem

Únor – Den s rybářem

Březen – Den s myslivcem a dřevorubcem

Duben – Den se švadlenou a krajkářkou

Květen – Den s květinářkou

Červen – Den se ševcem a tkalcem

Publikováno v sekci "Doplňkové programy"
RSS 2.0 | Trackback | Comment